Bawić się i grać
I znowu pojawia się pytanie: a jaka jest alternatywa dla tradycyjnego systemu klasowo-lekcyjnego? Co mają w czasie szkolnym robić uczniowie?
Odpowiem tym razem serio: czytać, malować, oglądać mądre filmy. Rozwiązywać quizy i krzyżówki. Tworzyć je na własną rękę. Projektować blogi. Nagrywać filmy.
Robić ważne projekty społeczne.
A także... grać w gry. W sensowne, dobrze zaprojektowane gry. Terenowe, planszowe, RPG, komputerowe.
Ekonomiczne i strategiczne.
Nieliniowe.
Symulacje zarządzania firmą, grupą, wyprawą.
Gry, które pozwoliłyby testować różne scenariusze.
Które pozwalałaby podjąć ryzyko.
Które dałyby szanse na popełnianie błędów i wyciąganie z nich wniosków.
Które pozwoliłby zobaczyć, jakie mogą być konsekwencje naszych wyborów.
Dzieki którym uczylibyśmy się współpracy, komunikacji, negocjacji.
Które pozwoliłyby uczniom odkryć swoje mocne strony.
Rozwijać i osiągać kolejne stopnie doskonalenia.
Które nauczyłyby ich lepiej wyrażać siebie.
Które wprowadzałyby mądrze do aktywnych działań w realu.
Tomasz Tokarz
Komentarze
Prześlij komentarz