Gra zwana szkołą
Jednym z celów powstania szkoły było po prostu zagospodarowanie wolnego czasu dzieci. Nie bardzo było wiadomo co z nimi zrobić, więc wprowadzono obowiązek szkolny, by zgromadzić je w jednym miejscu.
Ponieważ wiadomo było, że będą tam się męczyć starano się zorganizować kształcenie w formie gry. Wprowadzono do niej mechanizmy typowe dla tej formy aktywności.
MISJA (jak stać się dojrzałym człowiekiem)
ZADANIA - CELE - WYZWANIA (lekcje do opanowania, projekty, zaliczenie semestru)
INFORMACJA ZWROTNA (punkty, oceny)
POZIOMY (przechodzenie z klasy do klasy)
DOSKONALENIE (coraz większa wiedza)
WZRASTAJĄCY POZIOM TRUDNOŚCI (coraz więcej treści, bardziej skomplikowane zadania)
ODZNAKI ZA OSIĄGNIĘCIA (czerwone paski)
SPECJALIZACJA (klasy profilowane)
ZESPOŁOWOŚĆ (działanie z innymi, wymiana)
RYWALIZACJA (rankingi grup)
I rzeczywiście niektórych udało się wciągnąć w grę.
Ale spora część tego nie kupiła.
Jak już pisałem gamifikacja działa wówczas, gdy sam decydujesz o wejściu do gry.
Poza tym prawdziwe życie jest najczęściej ciekawsze niż zaprojektowana pod potrzeby państwa gra zwana szkołą.
Tomasz Tokarz
Komentarze
Prześlij komentarz