Projekt TIK


Myślę, że jedna z lepszych metod na zaangażowanie uczniów to przejście z trybu klasowo-lekcyjnego na problemowo-gamifikacyjny z wykorzystaniem narzędzi TIK.

Wybieramy (oczywiście wspólnie z uczniami) jakiś temat projektu, ważny społecznie a jednocześnie związany z PP. Metodologia projektowa to złożona kwestia - wielowymiarowa. Opiszę ją osobno.

Kiedy już temat jest - tworzymy platfomę internetową. Uczniowie konstruują stronę, na której uczniowie będą umieszczać stworzone przez siebie teksty, grafiki, filmy, mapy, gry, quizy itd. - oczywiscie związane z tematem przewodnim. Wykorzystuję do tego formę gry - za wykonanie poszczególnych zadań zbierane są punkty.

Efektem końcowym jest strona z materiałami odnosząca się do ważnego zjawiska społecznego, potraktowanego interdyscyplinarnie. Na stronie odbywa się także prezentacja efektów projektu.

To świetna metoda na prowadzenie cyklu lekcji czy zajęć na studiach. Mamy tu wykorzystany projekt, gamifikację, nowe technologie. Wszystko odbywa się przez pracę zespołową, gdzie każdy może wnieść coś, co mu odpowiada, co jest zgodne z jego zainteresowaniami czy trybem pracy. Może znaleźć informacje, napisać tekst, zaprojektować aplikację, stworzyć grafikę, oprawę muzyczną, grę, nagrać/zmontować film czy zarządzać całością.

Zdecydowanie polecam.


Tomasz Tokarz

Komentarze

Popularne posty