7 pytań edukacji zorientowanej na ucznia
1. Czy wiem, jacy są moi uczniowie?
Jakie są ich potrzeby rozwojowe?
Co jest dla nich ważne?
Co jest ich mocną stroną?
Jeśli nie - co mogę zrobić, by poznać ich potrzeby lepiej?
2. Czy treści jakie im przekazuje odpowiadają na ich potrzeby i pomagają im w rozwoju?
Czy akurat takiego zasobu informacji potrzebują?
Jeśli nie - jaki rodzaj treści byłby dla nich odpowiedni?
3. Czy sposób, w jaki z nimi pracuję odpowiada na ich potrzeby i wspiera ich w rozwoju?
Czy metody, które stosuje są dla nich optymalne?
Jeśli nie - jak powinien wyglądać sposób pracy, by był bardziej dopasowany pod nich?
4. Czy narzędzia, jakie wykorzystuje - są dla nich odpowiednie?
Czy dobrze się w nich odnajdują?
Jeśli nie - jakie narzędzia mogę dobrać, by bardziej odpowiedzieć na ich potrzeby?
5. Czy organizacja miejsca, w którym pracujemy, przestrzeń do działania - jest zgodna z ich potrzebami?
Czy ułatwia im pracę nad własnym rozwojem?
Jeśli nie - jak można lepiej przeorganizować przestrzeń, by lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby?
6. Czy sposób monitorowania ich postępów jest dobrany pod ich potrzeby?
Czy rzeczywiście jest im pomocny w rozwoju?
Czy wybrany model ewaluacji jest optymalny?
Jeśli nie - co można zrobić lepiej w tym obszarze?
7. Czy atmosfera w zespole jest zgodna z potrzebami uczniów?
Czy odpowiada im mój sposób komunikowania się?
Jeśli nie - co mogę zrobić, by zapewnić im lepszą atmosferę do pracy?
Tomasz Tokarz
Komentarze
Prześlij komentarz