O moich dyskusjach

 


Streszczenie moich dyskusji o podstawie

X: My byśmy chcieli, ale nie mamy czasu bo musimy realizować podstawę programową. Panie coś byśmy nie robili, gdyby nie ta podstawa. Ona nas tak blokuje, oj jak blokuje

Ja: Ale to chyba nie podstawa jest problemem...

X: Tak, właśnie podstawa jest problemem - tam jest tyle punktów...

Ja: Ale można te punkty omówić bardzo szybko

X: Nie można.

Ja: No można, np. tak - zajmuje to minutę, dwie, trzy

X: Ale w takim omówieniu nie ma szczegółów!

Ja: W podstawie też nie ma. W podstawie z historii nie ma ani jednej daty

X: Ale my musimy dogłębnie omówić te szczegóły!

Ja: Ale nigdzie nie jest napisane, że trzeba dogłębnie omówić. Można o każdym temacie podać streszczenie - na 2-3 minuty.

X: Tak, dla pana edukacja to streszczenia. Tak tylko kołcz może mówić

Ja: Streszczenie może być wstępem do samodzielnych analiz...

X: Ale to będzie wykład! To mało rozwijająca metoda! Co z Pana ze metodyk!

Ja: Ale co jest złego w krótkich wykładzie 2-3 minutowym? Na YT są krótkie wykłady i uczniowie je bardzo lubią

X: Tak, jacyś YouTuberzy to pana autorytety, to nie mam nic do dodania

Ja: Ale tam są też wykłady naukowców i mądrych propagatorów

X: Nie może być wykład - to jest wsteczna edukacja!

Ja: Przecież i tak w edukacji zdalnej dominuje wykład. A szczegółowa analiza różnych drobiazgów przez wypełnianie kart pracy to jest postępowa edukacja?

X: Uczeń musi poznać różne konteksty!

Ja: To niech poznaje - ale to już wychodzi poza podstawę. Tę można zrealizować w 2-3 minuty. A potem jest czas na projekty, dyskusje, pracę aktywną, tworzenie, szukanie dodatkowych źródeł...

X: Nie da się bo musimy ich przygotować do egzaminu

Ja: Ale oni nie zdają egzaminu z tego przedmiotu

X: Pan się na niczym nie zna. Wstyd!

Ja: ok…

Tomasz Tokarz

Komentarze

Popularne posty