Argon




Wiecie że liczba atomowa argonu to 18? Kogo to obchodzi, powiecie. No mnie osobiście obchodzi Argon jest trzecim co do wielkości składnikiem powietrza. Nie wiedzieliście? Chyba nie byliście na moich warsztatach :)

Generalnie bardzo lubię takie fakty i chyba się nauczę na pamięć liczb atomowych wszystkich pierwiastków. Czy mnie to ciekawi? Tak dzisiaj po czterdziestce mnie to ciekawi. Odkryłem że chemia jest nawet fajna. Odkryłem to jak przygotowywałem różne gry dla chemików na szkolenie i musiałem powymyślać skomplikowane złożone zadania chemiczne. Nagle mnie to wciągnęło.

Ale jak miałem 15 lat kompletnie mnie to nie obchodziło.
Chemia była mi prawdziwą kulą u nogi.
Nic z niej nie kumałem. Jakoś na 3 wyciągnąłem, dzięki życzliwości nauczycielki.

Nauka jest bardzo ciekawa. Problem polega na tym, że nikogo do tego nie można przekonać przymusem. Każdy ma swój czas. Kiedy przyjdzie odpowiedni moment, każdy nauczy się tego czego będzie w danym momencie chciał. Na ile mu na to oczywiście pozwolą jego zasoby.

Ja zaczynałem z niemal zerową wiedzą. Ale nadganiam szybko. I wcale braki w szkolnej edukacji mi nie wadzą.

Podstawowy problem ze szkołą polega na tym, że nie daje nastolatkom odpowiedzi na najważniejsze w ich wieku pytania. A te pytania te nie dotyczą dat ani liczb atomowych.

Te pytania brzmią następująco:
- co mogę zrobić aby zyskać uznanie rówieśników?
- jak sprawić by mnie bardziej polubili?
- co mogę zrobić by bardziej polubić samą samego siebie?

Jeśli gra zwana szkołą ma być dla uczniów atrakcyjna musi być zaprojektowana pod odbiorcę

Tomasz Tokarz

Komentarze

Popularne posty