Manipulacja w szkole



Kilka technik manipulacyjnych z życia szkoły...- Wzbudzanie poczucia winy ("co by powiedzieli Twoi dziadkowie na takie oceny?")
- Imadło („Czy to wszystko na co was stać?”)
- Nagroda w raju ("jeśli będziesz sie pilnie uczyć to kiedyś osiągniesz sukces, zobaczysz, wspomnisz moje słowa")
- Desperacja („nie mam innego wyjścia”)
- Cenne ustępstwo ("nie, nie odpuścimy kartkówki; nie, nie zmniejszymy ilości materiału; tak, zrobię to dla Was - możecie pisać 2 minuty dłużej")
- Niepełne pełnomocnictwa ("ja bym chciała, ale wiecie - dyrekcja...") 
- Złamana noga/proteza („nie mogę odpuścić, bo inni są przeciw") 
- Pusty portfel ("chętnie bym się na zgodziła na poprawienie oceny, ale niestety nie mamy już czasu")
- Rosyjski front ("możecie wybrać: sprawdzian z całego materiału na jutro lub kartkówka z połowy za 4 dni")
- Wyolbrzymianie ustępstw ("no ja już poszłam Wam na rękę, zamiast 5 kartkówek, piszecie tylko 4")
- Zdechła ryba ("Ok, to robimy za trzy dni sprawdzian z całego materiału. No chyba, że...")
- Śmieszne pieniądze ("nie przesadzajcie, 300 słówek do opanowania, to tylko jedno słówko na minutę")
- Masaż cenowy ("tak to wkuwanie wymaga wiele pracy, ale przecież dzięki temu dostajecie gwarancję kariery")
- Drogie i dobre ("zobaczcie - skoro przygotowanie do tej kartkówki wymaga takiego wysiłku, to wkuwanie musi być wartościowe")

Tomasz Tokarz

Komentarze

Popularne posty