Traktowani jako ludzie




Dostałem właśnie wiadomość:
"Panie Tomaszu uczę geografii kilkanaście lat... Robiłem sprawdziany, kartkówki prosiłem, błagałem, groziłem wychodziło cienko.... Od roku nie pytam, nie straszę, mówię, ale przede wszystkim pokazuję... Jak o skałach to bawimy się kamieniami i młotkiem, jak o wulkanach i tektonice to bawimy się plasteliną i skorupkami jajek.... Jak robię sprawdzian to mówię że już masz szóstkę, ale pochwal się wiedzą.... Działa....
Reakcje Uczniów bardzo pozytywne i w końcu są zaciekawieni
Kolegów po fachu różne
Jedni patrzą na mnie jak na kosmitę
Inni zaczynają się interesować takim podejściem
Dziś wystawiam oceny semestralne
Zajmie mi to 5 minut😃
Być może moi uczniowie nie znają terminu opady orograficzne, ale z pewnością rozumieją i potrafią wytłumaczyć jak powstaje deszcz w górach.
Dodam, że od dłuższego czasu do "sprawdzania" wiedzy służy mi zabawa telefonami. Dzięki prostej aplikacji kahoot.
I telefon przestaje być wrogiem a staje się sprzymierzeńcem"
(Piotr Ernest)

Kiedy uczniowie zaczynają być traktowani jako ludzie wraca im chęć do działania...

Tomasz Tokarz

Komentarze

Popularne posty